Re: Przyspieszanie RAMu

Autor: atm <__at_vp.pl>
Data: Tue 12 Jul 2011 - 15:40:37 MET DST

> O to, że wydajność pamięci RAM nie jest już od dłuższego cza-
> su ściśle związana z częstotliwością (zresztą raczej źle przez
> Ciebie podawaną -- raczej podajesz częstość transmisji DDR).
> Ba, czasem nawet wyższą wydajność można uzyskać przy niższym
> taktowaniu, pozwalającym ustawić krótsze timingi.
>
> Większość osób kupujących moduły RAM przystosowane do bardzo
> wysokiego taktowania po prostu płaci za nic :)

Wczoraj obejrzalem sobie jeszcze tutorial na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=fC_XLu0jCZ0
Faktycznie, skrocenie czasow daje bardziej wymierne efekty
jednak wtedy wychodze juz poza specyfikacje producenta natomiast
podkrecenie do 1600 to domyslna predkosc tych pamieci.
Kluczowa sprawa dla mnie to stabilnosc, na drugim miejscu predkosc.
Choc oczywiscie jesli latwo moglbym wycisnac wiecej ze sprzetu to jestem za.