Re: Przyspieszanie RAMu

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Tue 12 Jul 2011 - 10:50:15 MET DST

> O to, że wydajność pamięci RAM nie jest już od dłuższego cza-
> su ściśle związana z częstotliwością (zresztą raczej źle przez
> Ciebie podawaną -- raczej podajesz częstość transmisji DDR).
> Ba, czasem nawet wyższą wydajność można uzyskać przy niższym
> taktowaniu, pozwalającym ustawić krótsze timingi.

a ja czytalem, ze timingi maja mniejszy wplyw niz megaherce,
a z ta wydajnoscia to bardziej zlozona sprawa;

czesto w testach 1333 nie jest wolniejszy niz 1600
a nawet (czasami) szybszy, ale wynika to z lepszej
synchronizacji z czyms tam...

> Większość osób kupujących moduły RAM przystosowane do bardzo
> wysokiego taktowania po prostu płaci za nic :)

kupilem 1600, ale i tak ustawilem je na 1333
i podkrecalem szyne (tak, ze ddr i tak chodzila na 1600),
ale troche sie przejechalem, bo mialy chodzic na 1.5V
a plyta nie chce zejsc ponizej 1.6V - bez sensu...
gigabyte + kingston - nie polecam