Re: szukam sprzętu VGA -> LAN

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 11 Jul 2011 - 16:01:02 MET DST

"Tom01" 4e1abf31$0$2496$65785112@news.neostrada.pl

> No, może niekoniecznie, choć niektóre mają ekraniki. :)
> Raczej na komputerze, telefonie, dowolnym odtwarzaczu sieciowym.

Moja nie ma... Pewnie za stara...

> Jaka jest realna przepustowość sieci IP?

Mojego fragmentu międzybudynkowego?
Około 20 Mb/s niezależnie od warunków pogodowych. :)
Wewnątrz mieszkań jest różnie. Szybkość tu zależy
od odległości i przeszkód -- liczby oraz rodzaju.

> Ile wymaga dobrej jakości wygnał telewizyjny?

20 razy mniej. :) 1 Mb/s wystarczy.

Polecam kinoplex, iplex itp.

  http://vod.onet.pl/bitwa-o-moskwe,bitwa-o-moskwe,11929,0,11931,odcinek.html

Powyżej mordowana przeze mnie bitwa o Moskwę, :) ale są i inne filmy,
w tym całkiem wysokiej jakości. :) Właśnie w necie są filmy jakości
FullHD i lepsze, których żadna TV nie śle... Szczytem TV jest HD, czyli
połowa rozdzielczości FullHD. Rozdzielczość ,,zwykłej'' TV jest niższa
od HD, ale i tak wysoka względem taśmowego zapisu VHS, który cieszył
się długimi latami powodzeniem...

> W kontekście potrzeby wątkotówrcy potrzebuje prawdopodbnie przynajmniej jakości takiej żeby było widać co na monitorze jest
> napisane.

To chyba i na modemie telefonicznym idzie bez trudu. :)

Zapewne wiele zależy od szybkości zmieniania treści napisów. :)
Statyczną tablicę 10 tysięcy pikseli na 10 tysięcy pikseli bez
trudu prześlesz łączem o przepustowości 1 bita na jedną dobę. ;)

> Przykładowo przesłanie obrazu 1920x1200 bez zauważalnej utraty jakości nie jest możliwe nawet w sieci gigabitowej.

Bez kompresji? 2 megapiksele, 50 klatek na sekundę

To 100 megapikseli na sekundę. Ile ma jeden piksel? 3 subpiksele?
A każdy z nich ile ma? 2 bajty? 600 megabajtów na sekundę. Trudna
sprawa... 6 Gb/s to sporo... Ale człowiek nie widzi obrazów 16bitowych.
Można więc to solidnie skompresować. :) Do ilu? Nie wiem, ale bez trudu
można to podzielić przez co najmniej 12. :) Mamy więc 500 Mb/s? Nadal
dużo. TV Panasonica daje 600 klatek na sekundę... Jak? Trudno zgadnąć.

> Skompresowanego owszem, ale to tymaga dodatkowego osprzętu kosztującego coś koło 6 tys ojro.

6 tys ojro za co? Za jedną klatkę? Czy za technologię produkcji komputerów? :)
Kosztuje więcej, ale koszt rozkłada się na miliardy użytkowników. :)

> Puszczenie obrazu po "normalnej" 100Mbit to typowa jakość youtube a po Wi-Fi dodatkowo ze zacięciami.

Więc youtube ma całkiem niezłą jakość. :) Lepszą niż zwykła telewizja. :)
Są sieci WiFi szybsze niż 100 Mb/s -- ponoć nawet bez trudu chodzą na 700 Mb/s.
Kiedyś (kilkanaście lat temu) tę szybkość miały szybkie radiolinie spinające
duże miasta. (na przykład Poznań miał taką radiolinię łączącą go z innym
miastem -- nie pamiętam, z jakim)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'