Re: Jaki router ADSL z Gigabit LAN i 3G na USB?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 07 Jul 2011 - 21:09:39 MET DST

Dnia Thu, 7 Jul 2011 07:33:46 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

> Szczerze mówiąc nie znam się na sieciach akurat, więc powiem tak:
> - intuicja mówiła mi, że wszędzie będzie 100mbit, ponieważ cały ruch idzie
> przez router, który ograniczony jest do 100mbit

Ale tylko ten ruch, który idzie do/z Internetu.

> - ale Twoja propozycja wyżej (dowolny router i gigabitowy switch) podpowiada
> coś innego...
>
> Jeśli połączyłbym wszystko tak:
>
> Modem/Router 100mbit - Switch 1 Gbit - PC "A"
> - NAS 1Gbit
> - PC "B"
> - PC "C" (Wifi 300mbit)
>
> to czy:
> 1) PC "A" miałby połączenie z NASem 1Git?
> 2) PC "B" miałby połączenie z NASem 100mbit?
> 3) PC "C" miałby połączenie z NASem 300mbit?

Jeżeli wszystkie te urządzenia zostaną podpięte do tego switcha, to będą
się komunikowały ze sobą z maksymalną osiągalną przez siebie prędkością,
bo logika zaszyta w switchu będzie kierowała otrzymywane pakiety tam,
dokąd zostali podpięci ich adresaci. A więc na pewno nie do routera.

Jednak, niestety, urządzenia wyposażone w interfejs 100 Mbit dalej będą
ograniczone do 100 Mbit. Dopiero wymiana wszystkich powolnych kart
sieciowych przyniosła by pożądany efekt. Dotyczy to oczywiście także
tego WiFi 300 Mbit, o ile będzie wyposażone w kartę LAN 100 Mbit...

Raczej na to nie licz... :-)

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/