Re: Jaki router ADSL z Gigabit LAN i 3G na USB?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 22:19:32 MET DST

Dnia Wed, 6 Jul 2011 16:11:06 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

> Witam,
>
> Poszukuje gigabitowego routera z modemem ADSL i jeszcze opcja podlaczenia
> modemu 3g (jako backup).

Weź może pod uwagę także zwykły router i osobny switch/Gbit. Wcale nie
będzie drożej.

> Coś takiego jak Netgear DGN2200M (gdyby miał gigabit LAN):
> http://www.netgear.pl/pl/produkt/31/276
> Ten gigabitowy ethernet przyda mi sie do dysku sieciowego (fast ethernet bylby
> waskim gardlem - prawda?)
> Z Netgeara moglby byc DGN3500 ale ten z kolei nie ma opcji 3G:
> http://www.netgear.pl/pl/produkt/31/254
> Przegladalem Linksysa i tutaj tez nie znalazlem czegos co laczyloby DGN2200N z
> DGN3500...
> Znalazlem tylko Vigora 2830n, ale ten z kolei jest strasznie drogi.

Starsze Vigory - używane - nie są drogie, a jest to b.dobry sprzęt.

> Czy ktos moze podzielic sie wrazeniami z korzystania z takiej hybrydy:
> neostrada i 3G jako backup? sprawdza sie to w praktyce?

Miałem coś takiego na Vigorze 2910 + mydelniczka USB Orange. Można było
spokojnie rozmawiać po VoIP.

> Zastanawiam sie tez, czy upierac sie przy gigabicie... ale jesli chcialbym
> trzymac czesc danych na dysku sieciowym, to wowczas ma to chyba sens.

Zdecydowanie się przyda.

> Jak zachowa sie gigabitowy switch podlaczony do 100mbit routera?
> Czy urzadzenia podlaczone do switcha beda komunikowaly sie miedzy soba z 1gbit
> polaczeniem, czy 100mbit?

A jak Ci podpowiada intuicja? ;-)

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]