Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 00:22:56 MET DST

"Rafał Łukawski" iuvnv4$2bi$1@news.onet.pl

> To nie jest wątek filozoficzny. Raz jeszcze powtórze
> pytanie: jakie praktyczne zastosowania w sprzęcie PC
> ma wiele 10-20 partycji? To jest grupa o sprzęcie PC
> (nie o pożywieniu itp).

10-20 to naprawdę mało. Nawet plus 10 to mało. :)
Plus 20 -- OK.

> IMHO, wirus widząc dysk 500GB za 100 zł i armie partycji, wyrznie je

Wirus nie byk -- nie rżnie wszystkiego. co macha ogonem. ;)

> wszystkie w pien, nie baczac na filozofie stojaca za nim.
> Partycje jako takie nie ulegaja awarii, co najwyzej wpisy
> o nich w tablicy partycji lub system plikow.

Taka demagogia nie ma sensu tam, gdzie mnie nie dotują publicznymi
środkami i zewnętrzami. [ale nawyk pozostaje]

> Owszem jedna partycja na system, dane robocze i dane
> malo wazne o pojemnosci kilku TB ma maly sens,

Żaden mój dysk nie ma nawet 1 TB. :) Największe (mam
takich 3 czy 4 -- nie pamiętam już) mają po pół TB. :)

> ale 2 backupowane + dysk sieciowy z zabezpieczeniem
> zapisu i mirrorem - jak najbardziej.

Nawet nie staram się zrozumieć powyższego...

> System odtwarza sie z obrazu w ciagu godziny,

A dla mnie pięć minut to zbyt dużo. Po co go odtwarzać, skoro może być
stale odtworzony? :) Odtwarza się system zazwyczaj wtedy, gdy jest potrzebny.
Wtedy niestety zazwyczaj nie ma czasu na odtwarzanie. A klonowanie partycji
trwa znacznie krócej i może być przeprowadzono w tak zwanej wolnej chwili.

Można idąc spać, zlecić wielokrotne sklonowanie jednej partycji systemowej.
Idąc do lodówki (w czasie snu) można sprawdzić, czy z klonowaniem nie było kłopotów...

Można też (i ja tak robię zazwyczaj) gadając w Usenecie -- klonować w tle.
Na noc zostawiam zazwyczaj wygrzewanie nowych, ,,dziewiczych'' dysków. :)

> a ta operacja nie ma

Która? Gdy system odmówi posłuszeństwa? Niech zdarzy się raz na sto
lat -- wtedy, gdy się to zdarzy, czas zazwyczaj jest cenniejszy niż
wtedy, gdy mogę się przygotować na ewentualność padnięcia systemu.

> miejsca czesciej niz raz na 1-2 lata. zas aktualizowanie
> nadmiarowych partycji jest IMHO sztuka dla sztuki,

Po co je aktualizować Raz na jakiś czas wywala się niepotrzebne klony
i klonuje od nowa to, co właśnie chodzi... I to coś jest właśnie aktualne. :)

> takie stricte akademickie podejscie, ktore generuje koszty, a nic nie wnosi.

Fakt -- generuje. Kosztem tym jest energia elektryczna.
Jeśli komputer będzie pracował (w czasie klonowania)
jedną godzinę, zapłacimy za to 2 grosze... Zakładając
jednak, że klonowanie nie będzie jedyną czynnością -- że
w trakcie klonowania komputer i tak będzie musiał pracować
(a u mnie zazwyczaj tak jest) koszt ten będzie jeszcze niższy...

Jak to ktoś już zauważył -- jedna kWh kosztuje około 65 groszy.
Komputer (notebook) ciągnie około 30 watów po zamknięciu pokrywy
(po zgaszeniu monitora) więc w czasie jednej godziny spali prawie
2 grosze. :) 30*65/1000=1,95 Klonowanie partycji z systemem w moim
netbooku nie jest tańsze niż klonowanie partycji z systemem w moim
notebooku -- mam w netbooku W7Starter ze znacznie większymi
partycjami systemowymi niż w notebooku, gdzie mam WXP.

Inna sprawa, że są jeszcze partycje na komputerach wirtualnych. :)

Kopiowanie partycji z danymi też trwa -- i to znacznie dłużej.
Oczywiście taniej wówczas jest na netbooku.

Obok tych dwóch -- mam też inne komputerki...

-=-

Ja prawie nigdy nie pozostawiam komputera włączonego tylko z powodu
klonowania partycji -- zazwyczaj klonuję partycje wtedy, gdy komputer
normalnie pracuje. Tak robię od czasów Paragonu5, od czasu WME...

-=-

Największe straty generuje rozmawianie z Takimi ludźmi jak Ty. :)
Straty finansowe (elektryczność) i straty czasu.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'