Re: Wymiana HDD - laptop

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 30 Jun 2011 - 09:58:08 MET DST

Dnia 2011-06-29, o godz. 20:50:32
"Golibroda" <ala@ma.asa> napisał(a):

> Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i dyskusję.
>
> Jednak najlepszym rozwiązaniem jest osobista wizyta z lapkiem w
> sklepie. Z tym nie ma problemu. Moje miasto jest duże to i znajdę
> takich co pozwolą podłączyć. A wymiana to 2 śrubki.
>
> Jakby się powiodło to chciałbym wykorzystać płyty recovery bo tam
> wszysytko jest. Jeśli się nie da (bo podobno płyty mogą nie chcieć
> się uruchomic dla zbyt dużego dyaku) to nadzieja jest,że numer
> seryjny Visty na spodzie laptopa bedzie pasował do zwykłej instalki z
> płyty (czasami trzeba by odświeżyć system) a jak nie to kopier
> [...]

Zrób tak:

1. Ściągnij sobie i wypal na płytkach Clonezillę i GParted - oba
darmowe. http://clonezilla.org/ http://gparted.sourceforge.net/
2. Clonezillą zrób kopię starego dysku na nowy - możesz na ten czas
użyć jakiegoś innego dysku do backupu czy podłączyć oba dyski do
jakiegoś innego kompa bo do laptopa raczej dwóch na raz się nie.
3. Za pomocą GPArted na nowym dysku rozszerzasz partycję z danymi na
cała wolną przestrzeń bo kopia zajmie tylko tyle ile na starym.

Efekt jest taki że na nowym dysku masz dokładną kopię tego co na
starym. Szybko i bez kombinowania z instalacją, serialami etc.
Sprawdzone na kilkudziesięciu różnych maszynach i używane na bieżąco
przy wymianach dysków na większe. Przy okazji Clonezilla to fajne
narzędzie do backupu całych dysków czy partycji. Szybkie i darmowe.

Zdrówko