Samsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun 12 Jun 2011 - 19:27:47 MET DST

Cześć,

Przenośny dysk 2.5" 500 GB - popularny Samsung S2 Portable
model HX-MTA50DA/G22.

Jak bez podłączenia do komputera (a dokładniej bez wyjmowania
z fabrycznego opakowania)rozpoznać z jakim interfejsem jest ten
model? Wiem, że w dyskach zewnętrznych producenci potrafią zmieniać
napędy znajdujące się w środku, ale żeby tak istotną zmianę jak
interfejs i przez to ~5krotny wzrost wydajności nie oznaczyć nawet
jedną inną literą w nazwie modelu (HX-MTA50DA/G22) to już jest IMHO
przegięcie. Sytuację pogarsza fakt, że wersje z różnymi interfejsami
wyglądają zewnętrznie DOKŁADNIE tak samo (takie same materiały), ba
z googlania wynika że nawet podwersja /G22 jest wspólna dla uUSB 2.0
i 3.0. Modele USB 3.0 różnią się AFAIK tylko dodatkową niebieską
naklejką informującą o USB 3.0 doklejoną na opakowaniu - niestety nie
zawsze. Sytuację pogarsza fakt, że na opakowaniu nie ma daty produkcji -
jest tylko Samsung i (copyright) 2010.

WTF?
Jest więc jakiś sposób na sprawdzenie bez podłączenia?
Od kiedy (od którego miesiąca i roku 500 GB Samsungi S2 HX-MTA50DA/G2 są
już dostarczane z USB 3.0? Może spis numerów seryjnych dla wersji USB
2.0 i USB 3.0. Dla mnie to o tyle istotne, że mam już dość kopiowania
większej ilości danych na dysk po USB 2.0 ograniczający jego wydajność
~pięciorkotnie - IMHO to jest interfejs do skanerów, drukarek, pendrive,
ale nie do USB.

--
MB