Re: Monitor Philipsa

Autor: =Marcos= <marcos.MALPA_at_.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
Data: Sat 11 Jun 2011 - 21:43:20 MET DST

> 1. Planuję zakup monitora LCD i upatrzyłem sobie Philipsa 234CL2SB (LED,
> 23", 2 ms).

2ms to oszukany parametr "szary do szarego", prawdziwy czas reakcji to 5ms.
Ten kontrast dynamiczny w monitorach LED dochodzi do takich poziomów, że już
praktycznie nie ma różnicy czy to jest 1000000:1 czy 50 razy więcej.
Parametr nie do dostrzeżenia.
Parametry, które są do dostrzeżenia to technologia matrycy, jakość
odwzorowania kolorów (czy jakiś konkretny kolor nie jest zbyt konkretny ;)),
rodzaj gwarancji na martwe piksele.

> 2. Problem polega na tym, że ten monitor ma elegancki wygląd, dobre
> parametry, ale dziwnie niską cenę ~650 zł.
> 3. Monitory innych producentów o podobnych parametrach są ok. 20-30%
> droższe.

Jeśli zapomnisz o fikcyjnych 2ms i nieistotnym kontraście, to monitory o
takich samych parametrach z LG, Samsunga, Benq, AOC kosztują 500-600zł.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl