Re: DDR ilość (rank, banks)

Autor: Taz <taz_at_iplan.pl>
Data: Mon 30 May 2011 - 21:52:17 MET DST

Użytkownik "Taz" <taz@iplan.pl> napisał w wiadomości
news:irtsn9$qm$1@news.onet.pl...
> Witam.
> Mam jednostronne pamięci z ośmioma mikroukładami na każdy
> Everest podaje dla tej kości: 1 rank 4 banks
>
> Dlaczego podaje 4 banks, skoro jest 8?
>
> Pytam, bo muszę zakupić kości DDR do pewnego komputera,
> gdzie warunkiem Dual Chanel jest między innymi cyt.
> "eight memory banks 266/333/400 184 pin"
>
> Czy mogę to rozumieć, tak, że kość ma mikroukłady tylko po jednej
> stronie i jest ich 8?

Zapytam inaczej: Złącze kości pamięci jest jakby podzielone.
Czy może 1 rank 4 banks oznacza, że jest to kość jednostronna
i na każdą z 2 "części" kości przypadają 4 układy?

Czyli np. dwustronna dwu-gigówka DDRII miała by 2 rank 8 banks?
Może zadaję głupie pytania, ale nie umiem się doszukać w internecie
Wyjaśnienia ilości "banks" i czy jest tu różnica między DDR, a DDRII.

I jeszcze, jeśli mam w specyfikacji RAM płyty "Support Dual chanel,
8 banks 266,333,400 184 pin DDR DIMMs" to uzyskam Dual Chanel zakładając
dowolne 2 identyczne czterysetki DDR?

--
Dzięki
Pozdrawiam