Re: [OT] Zoltrix Spirit 56K

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 25 May 2011 - 09:32:03 MET DST

Dnia 2011-05-25, o godz. 09:24:05
Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> napisał(a):

> pytam bez złośliwości, a tylko z ludzkiej ciekawości: jakie jest
> uzasadnienie łączenia się z netem przez modem?

Nie koniecznie chodzi o połączenie z netem. Jeszcze parę lat temu modem
był mi niezbędny do połączenia się w celu zdalnego programowania paru
central telefonicznych. A obecnie używam do podłączenia się do
wdzwaniania się do paru serwerów które mają przekierowanie konsoli na
port szeregowy z podpiętym modemem. Przydatne np. przy awarii łącza
internetowego i pilnej konieczności jakichś prac. Nawet na zdalnym
pulpicie WinServer przy 56kbps da się jako tako pracować o terminalach
znakowych nie wspominając.

Zdrówko