Kontroler SATA na płycie i Raid / non Raid

Autor: Taz <taz_at_iplan.pl>
Data: Mon 23 May 2011 - 17:28:22 MET DST

Witam,
Niedługo będę instalował system na dysku SATA na takiej płycie

http://www.msi.com/product/mb/K8N-Neo4-F--PCB-3-0-.html

Czytałem manual, ale nie zrozumiałem z tego za dużo.
Jakby ktoś miał chwilę czasu, żeby zajrzeć do manuala to
Jest tam napisane, że złącza SATA są kontrolowane przez
NForce Ultra/Standard Sata1/... (rozdz. 2-17)

Nie wiem czy sam kontroler wystarczy do obsługi SATA.. chyba
potrzebne są jeszcze jakieś sterowniki?

Ale tam jest odwołanie do 'nVidia RAID Introduction' (rozdz.5-2)

Ja chcę korzystać ze zwykłego SATA.

W moim komputerze instaluję dysk jako SCSI (F6 inst. XP)
Ewentualnie na emulacji ATAPI, a Potem doinstalowuję
SATA/PATA i SATA Hot Plug.

Tu tez jest cos podobnego (ozdz. 5-7)

Dyskietka 3,5''

NVIDIA RAID CLASS DRIVER oraz
NVIDIA NFORCE STRAGE CONTROLLER

Co tu wybrać, żeby dysk był SATA lub SCSI?

Jeszcze coś z BIOS na ten temat: rozdz. 3-17 oraz 3-18

Wiem, są lepsze zajęcia niż grzebanie w manualu czyjejś płyty,
ale gdyby się komuś chciało, to będę wdzięczny za pomoc

--
Pozdrawiam
Marcin Leśniak