AMD Atlon 64 3700+ temperatury

Autor: Taz <taz_at_iplan.pl>
Data: Sat 21 May 2011 - 21:39:22 MET DST

Potrzebuję porady w jeszcze jednej sprawie.

Na procesorze wymienionym w temacie mam aluminiowy
radiator z zamontowanym wentylatorem 80mm.

Kręci około 1800obr./min
Złącze 3 pin (brak PWM)

Temperatura procesora w spoczynku 0k 38 - 40 *C
Everest pokazuje jeszcze "temperaturę diody procesora",
która jest 8 - 10 *C wyższa niż procesora.

Przy średnim obciążeniu
Procesor 45*C
Dioda procesora ok 50*C

Po włączeniu Prime 95 przez godzinę:
Procesor do ok. 58*C
Dioda procesora do ok. 65 *C

Wiem, że to mało profesjonalne chłodzenie.
Podawane są różne temperatury przez różnych użytkowników
dla tego procesora.

Czy wartości mieszczą się w normie, czy lepiej zakupić wydajniejsze
chłodzenie? A może po prostu wentylator o większej prędkości na raiator?

--
Będę wdzięczny za wszelkie opinie.
Pozdrawiam