Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 21 May 2011 - 20:53:14 MET DST

"Agent" ir908f$l6m$1@news.onet.pl

> Nie no super porada. Mam prawie nowy dysk 500 GB i aby
> go zainstalować mam sobie kupić następny dysk 1000 GB

Powiedz mi -- od kiedy to pisanie po dysku jest jakoś destrukcyjne
dla tych informacji, które są na tym dysku normalnie zapisane? Ja
miewam ;) partycje schowane (zupełnie -- skasowane i zdatne do
odkasowania w każdej chwili) więc u mnie pisanie po dysku może
być destrukcyjne, ale w normalnej sytuacji? :)

Olej MBR, bo tam nic nie ma i wgraj w wolne miejsce to, co chcesz.
Jeśli system nie wstanie, bo ma błędy w rejestrze, możesz podczepić
ten rejestr do chodzącego i ponaprawiać -- o ile tych błędów jest
mało.

A błąd w efekcie kopiowania (w WXP) może wynikać chyba tylko stąd, że
partycja nie zawsze może być wierną kopią innej partycji. Nie mogą
istnieć dwie partycje o tych samych sygnaturkach, więc partycjonery
potrafią ów błąd (; naprawić ;) zmieniając sygnaturkę kopii. Ale na
podstawie tej sygnaturki WXP dobierze literki, więc aby nadal taka
partycja zgłaszała się jako C po uruchomieniu komputera/systemu
z niej -- trzeba pomerdać w pliku o nazwie System znajdującym
się gdzieś na niej.

I tylko tutaj mogą pojawić się problemy związane z kopiowaniem.

-=-

Kopiuję naprawdę masę systemowych partycji -- bez rewelacji.
Bywa, że po skopiowaniu partycja zachowuje się dziwnie, ale
zazwyczaj okazuje się, że byłą padnięta przed kopiowaniem,
ale po kopiowaniu po prostu została poddana wnikliwej ocenie. ;)

Ja tych partycji systemowych na jednym dysku mam całe mrowia. :)
(i jakoś żadna nie nadpisuje innej, żadna nie przeszkadza innym partycjom itd.)
Tak mam dla WXP, tak miałem dla WinDosa (W9x, Wme) i tak mam dla W7. (z tym, że
W7 nie umiem zakląć ;) na kilku GB -- więc z konieczności nie mogę mieć tego
dużo na jednym dysku)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'