Re: Seagate Momentus 5400.3 120GB - prośba o pomoc w diagnostyce

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 18 May 2011 - 20:24:48 MET DST

Dnia Mon, 16 May 2011 22:34:11 +0200, nom napisał(a):

> Uruchom z płyty Hirensa narzędzie seagate do sprawdzania dysków (Long test),
> pewnie wykryje uszkodzone sektory i zapyta co zrobić to daj Fix all. Później
> dla kontroli uruchom MHDD i sprawdź czy nie ma uszkodzonych sektorów.
> Ewentualnie można HDD Regenerator, ale on czasami nie wykrywa uszkodzonych
> sektorów. :-)

Dzięki Wam. Ściągnąłem Hiren's Boot CD, a tam pełen wybór wymienionego przez
Was software'u.

SeaTools poszedł na pierwszy ogień. Wyrzucił:
- przy krótkim teście - SeaTools Test Code: 69D0EB66
- przy długim teście - SeaTools Test Code: 69D0EB56
Potem chciał naprawiać sektory - zgodziłem się - test niby przeszedł, ale
oczywiście dopiero po tej opcji.

Teraz leci MHDD i pracowicie oznacza problematyczne miejsca. Na razie
przeszedł 3% powierzchni i ma 30 miejsc oznaczonych jako UNC.

[ Optymista to ktoś, kto uważa, że gorzej być nie może. Pesymista - że     ]
[ owszem - może. Realista - że będzie.                (znalezione w necie) ]