Pobór mocy w stanie w "idle"

Autor: Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 18 May 2011 - 13:35:42 MET DST

Zastanawiam się ile prądu przeciętnie zjadają współczesne PC w trybie
jałowym?

Przyjmijmy np. relatywnie mocną maszynę z quadem i grafiką hd 4580, gdzie
odpalony jest tylko system, który podaje tylko, dajmy, muzykę :)
(monitor pomijamy)

Jaki byłby pobór prądu czegoś takiego? Albo lepiej - szacunkowy miesięczny
koszt tego prądu?

Wydawało mi się zawsze, że w spoczynku takie maszyny będą pobierać
minimalne ilości prądu (bo nic nie robią), ale czytałem gdzieś jakiś test,
że idle nowe karty graficzne, którym przychodzi tylko wyświetlić jakieś GUI
systemu potrafią zjadać całkiem dużo prądu :(

--
Kapsel
  http://kapselek.net