Re: jest sens upgrade?

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Wed 18 May 2011 - 12:34:53 MET DST

W dniu 2011-05-18 12:10, M1SLQ pisze:

> Obecny staruszek to E4300 1,8GHz działający jako 266x9 na Asusie P5KPL
> AM SE z chipsetem G31. Ponieważ czasami brakuje mocy (na większe
> przetaktowanie nie pozwalają pamięci) zastanawiam się nad zakupem:
> http://www.proline.pl/?p=DUALCORE+E6700+3.2
> Jest sens, zważywszy, że komputer dostaje głównie zadyszki w grach i
> konwersji materiału video (Auto Gordian Knot) a i obróbkę audio
> chciałoby się robić w krótszym czasie? Odczuje się to przyspieszenie?

Zadyszka w grach najczęściej jest spowodowana zbyt słabą karta graficzną
bądź zbyt małą ilością ramu. Co do konwersji video to zgoda.
Moim zdaniem nie warto zmieniać. Ewentualnie zmieniłbym płytę na taką z
większymi możliwościami OC. Ja z E4300 wyciągałem bez większego
problemu, na najtańszych pamięciach, stabilne 3,0GHz. Dało radę 3,3GHz
ale czasami się wywalał (prawdopodobnie za niskie napięcie mu dałem, nie
chciałem więcej, bo nie potrzebowałem aż tak dużej mocy obliczeniowej).

--
Pozdrawiam,
Maciek