Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Sun 15 May 2011 - 12:34:05 MET DST

Cześć.
Kupiłem taki panel http://tinyurl.com/62f95p8
Podłączyłem go do gniazda USB na płycie, wszystkie pendrive'y działają
poprawnie z odpowiednią prędkością, karta WiFi USB także działa. Problem
pojawia się po podłączeniu dysku zewnętrznego 2,5 cala (WD My Passport i
'składak' obudowa+dysk Toshiba). Żaden z nich nie działa, po podłączeniu
WD diody na panelu migną i nic, Windows nie wykrywa dysku. Z tyłu
komputera oczywiście dyski działają. Podłączyłem także do tego gniazda
śledzia Asusa (dołączonego do płyty gł.) i o dziwo na tym śledziu dyski
działają. Obstawiam problem zasilania - zbyt mały prąd rozruchu daje ten
panel (czemu tak jest? nie wiem, mogę się domyślać - napakowane diody,
kontroler NEC i to wszystko po trochu ogranicza max. prÄ…d?). Drugi
strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporność).
Jakieś pomysły poza kupnem nowego panelu z zewnętrznym zasilaniem z molexa?

ps. Zastanawiam się czy panelu nie zwrócić, bo aukcja wprowadza w błąd -
miał być adapter 5,25 a go nie ma.

--
Pozdrawiam,
Maciek