Do czego tak naprawdę istnieje korekcja ECC w serwerowych RAM-ach ?

Autor: KrisB <a_at_b.pl>
Data: Fri 13 May 2011 - 09:18:43 MET DST

Wszyscy to wiedzą że takich się używa w serwerach, ale do czego właściwie ?

Kiedyś czytałem że służy to do zapobieganiu przekłamaniom w RAM, które może realnie zostać wywołane raz na parę tygodni przez
promieniowanie kosmiczne. Z tego wniosek że służy to uodpornieniu na promieniowanie kosmiczne docierające do ziemi - brzmi dość
sensacyjnie, czyżby na pewno tak ?

PS. Jak się rozbijały ostatnio Toyoty, to była opinia że to właśnie na skutek takich przekłamań RAM i to właśnie od promieniowania
kosmicznego, a konstruktorzy Toyoty znali się raczej na sterownikach i o konieczności montażu w ważnych systemach RAM-u ECC po
prostu nie wiedzieli/zapomnieli. Też brzy sensacyjnie ciut, i nie wiem czy w to wierzyć.