Przegrzewanie sie zintegrowanej grafiki na plycie Gigabyte GA-880GMA

Autor: omega_fan <omf_at_nospam.org>
Data: Tue 10 May 2011 - 09:27:56 MET DST

Witam,

mam taki komputer:
1. plyta Gigabyte GA-880GMA-UD2H, rev. 2.1 (zintegrowany Radeon HD 4250).
2. proc Athlon II X2 260, 3.2 GHz, BOX
3. RAM Kingston HyperX 2X2GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM Blue version

Komputer ma problemy z przegrzewaniem się, najpierw myślałem, że to proc
- wymieniłem nawet wentylator na Arctic Cooling Alpine 64, ale to nie
to. Zacząłem puszczać 3D Marka 06 - i trafiony zatopiony, komputer nie
przeżywa nigdy 2 przebiegów pod rząd, a najczęściej pada już po
pierwszym. Objaw: zwis i czarny ekran, wyłączenie i włączenie nic nie
daje (nie włącza się), trzeba poczekać kilka/kilkanaście minut aż
ostygnie i wtedy działa. Zrobiłem 'load fail safe defaults' w BIOSie i
efekt taki sam. Temperatura procka nawet w największym stresie, po
godzinie puszczania OCCT nigdy nie przekracza 50 stopni i komputer
spokojnie to przeżywa.

Pytanie: czy mój wniosek, że przegrzewa się zintegrowana grafa jest w/g
Was poprawny?
Czy ktoś miał podobne problemy z tą płytą?
Czy jest to jakaś wada konstrukcyjna czy raczej przypadłość mojego
uszkodzonego egzemplarza?