Re: DVI HDMI

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Mon 09 May 2011 - 08:12:12 MET DST

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm> napisał w wiadomości
news:iq7vgo$e5k$1@news.onet.pl...

> Co by to nie było, producentów monitorów, telewizorów i kart graficznych,
> którzy dopuszczają w jakiejkolwiek konfiguracji sytuację
> nieproporcjonalnego skalowania obrazu,
> należy wieszać.

W ustawieniach karty (przynajmnej ATI) jest opcja overscan, którą można
sobie ustawić dopasowanie do ekranu lub wyłączyć na 0. Domyślnie u mnie
było -15% i też miałem czarny margines na telewizorze. :-)
Dodatkowo w ustawieniach TV też jest opcja, że można sobie powiększyć obraz
o 1-2cm, w Panasonicu nazywała się ta opcja "powierzchnia obrazu". :-)
Oczywiście najlepiej ustawić 1:1 tzw. pixel mapping jeżeli TV ma taką opcję.