Re: Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...

Autor: ViRuS <bleble_at_blebleble.pl>
Data: Sat 07 May 2011 - 18:50:41 MET DST

Użytkownik "ViRuS" <bleble@blebleble.pl> napisał w wiadomości
news:ip1s25$ibb$1@inews.gazeta.pl...
> WItam,
> Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz
> CL9. Wybór padł na takie coś :
> http://www.compsource.com/pn/AX3U2000GB2G9DG2/A-Data_3377/
> problem w tym, że tam piszą, że pamięć zaprojektowano dla P55 H55 X58. Czy
> to znaczy że na mojej płycie (P45) ta pamięć może nie pójść? Płyta
> oficjalnie obsługuje 2000MHz (OC). Oczywiście pamięci tych nie ma na
> żadnej liście referencyjnej Asusa...
>
> L.

Ok. Pamięci dzialają w dual chanel, ale rzeczywiscie 2000 CL9 coś nie za
bardzo chce zadziałać, no albo ja sie nie znam, bo nie jestem ześwirowanym
overclockerem ;) Nie bawiłem sięw podnoszenie napięć pamięci. Da się za to
1700 CL7 przy standardowycm taktowaniu proca i 1660 CL8 przy C2D E8400
3000@4600. Ale to ostatnie to eksperymenatalnie, komp wstaje, ale w
spoczynku temperatura idzie do 65 stopni (płyta sama ustawia wtedy napięcie
dla proca ok. 1,4V). W stresie byłaby 30 stopni wyższa i tu potrzebne byłoby
chłodzenie lepsze niż ten mój boxowy cooler który akurat mam w komplecie ;)
Jako ciekawostke powiem, że z braku jeszcze karty graficznej włożyłem w
gniazdo PCI jakąś 14 letnią z epoki S3 Trio jaką miałem pod ręką i... działa
:)))

L.