Opteron vs Xeon - zgodność

Autor: R. <zawiert_at_a.pl>
Data: Fri 06 May 2011 - 15:35:56 MET DST

Witam,

Pytanie będzie bardziej akademickie i nie chcę zaczynać flame o
wyższości AMD/Intel.

Fakt jest taki - mam kupić kilka serwerów pod webaplikacje napisane w
javie. Załóżmy że będzie tam JBoss (jeśli kogoś to interesuje to będzie
tam java 1.4.2 i tyle). Tej javy będę miał całą masę wątków, do tego
cała masa httpd.

Mogę iść w stronę serwerów z Xeonami, wówczas mam procki 4C/8T@3.5GHz
(E3-1280), albo w dwuprockowych maszynach X5690 (6C/12T @3.4GHz).

Z drugiej strony jest cała masa opteronów 12C, cena podobna (modeli nie
podaję, mniejsza o to).

Czy mogę z powodzeniem założyć, że migrując na Opterona nie ryzykują, że
będzie jakiś bug i java się będzie syfić albo inne cuda wyjdą? Tzn. czy
na niskim poziomie mogę liczyć na zgodność tych dwóch architektur -
poziom wyżej będzie Linux x86_64. Czy mogę założyć, że procki te są
identyczne, a jedyne różnice będę widział w wydajności?

Pozdrawiam