Re: Pentium 2 400 i system

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Wed 04 May 2011 - 14:49:20 MET DST

W dniu 03-05-2011 12:17, bn rzecze:

> Pytanie troche NTG, ale nie wiem jaka bylaby odpowiednia grupa. Chodzi
> o to jaki system zainstalowac na zabytku p2 400 MHz i 256 MB RAM,
> video ati rage. System ma byc uzywany do uruchamiania przegladarki i
> odtwarzania mp3. Probowalem Linuksow, ale dzialaja tragicznie wolno,

Po pierwsze- system systemem, a oprogramowanie oprogramowaniem.
Co z tego, że sam system nie będzie zjadał zbytnio zasobów,
jak sprzęt klęknie obciążony Firefoksem i flashem?

Po drugie: koszt Windows będzie i tak większy od sprzętu-
jeśli chcesz używać Windows i tak wydasz te 300-400 zł.
Dorzuć jeszcze 100 zł na sprzęt i będzie OK.

A jak chcesz bezkosztowo, to Linux będzie działał znośnie,
byle z jakimś lekkim środowiskiem graficznym- lxde, icewm lub t.p.
Z uwagami co do aplikacji.

Swego czasu korzystałem z Ubuntu na PIII 866 256 MB i chodziło
nie najgorzej- Gnome, Firefox, Thunderbird, Skype (tylko głos).

--
Dominik (& kÄ…pany)