Re: 3TB pc

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 04 May 2011 - 10:35:41 MET DST

Dnia 2011-05-02, o godz. 09:05:29
Mateusz <mateusznospam@vp.pl> napisał(a):

> te rozne platformy Atom ION i cośtam, kompletnie sie na tym nie
> znam :/ Wiem jak zlozyc pradozernego mocnego potfora, ale przy tych
> mikrusach odpadam :/

Atom to i owszem ale po co ION do NAS-a? ;-)

Jakąś płytę mini ITX z Atomem plus na system nie HDD ale jakiś DOM czy
karta CF z przejściówką na IDE czy SATA albo nawet jakiś pendrive. Tu
jest łatwo. Gorzej będzie z obudową i zasilaczem niedużym choć jak
widzę w ciągu ostatniego roku się ciut zmieniło i można kupić w miarę
sensowną obudowę do płyty ITX za ~150PLN a nie za 300-400. Warto
poszperać za płytą którą można zasilić zewnętrznym zasilaczem jak
laptoka bo wtedy nie masz wiatraka w zasilaczu. Acha - no i te małe
obudowy mają zwykle tylko jedno miejsce na HDD więc system jak pisałem
najlepiej na innym nośniku. Zwłaszcza że na system potrzeba zwykle
kilkadziesiąt/kilkaset MB a nowy dysk będzie o 2-3 rzędy wielkości
większy od potrzeb. Mam w paru miejscach parę maszyn na FreeNAS -
system siedzi w module DOM. Raz konfigurujesz i działa - na wszelki
wypadek można zrobić backup konfiguracji i tyle.

A jak nie chcesz kombinować to zastanów się nad jednodyskowym NAS-em -
cena będzie pewnie zbliżona do tego co złożysz.

Zdrówko