Re: Procesorory P4 i BIOS

Autor: Taz <taz_at_iplan.pl>
Data: Tue 03 May 2011 - 09:48:50 MET DST

Użytkownik "-" <wytnij_dos4fl@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ipn3pb$23qd$1@news.mm.pl...
> myślę, że dzisiaj nie ma to znaczenia, ale z tego co pamiętam, to Cedar
> mill miały chyba 2MB cache, a Prescot 1MB.
> Ale widze, że płyta obsługuje Pentium D. Starsza córka walczy na moim
> starym Pentium D 820 i z kartą Geforce 7300GT w nowe Simsy Sredniowiecze
> gra na średnich detalach i ma niezłą zabawę.
> Proponuję zerknąć właśnie na Pentium D

Niektóre Pescoty, tez mają 2MB cache. Różnica między nimi, a
Cedar Mill (bo już się dowiedziałem) jest taka, że te pierwsze są
w technologii 90nm, a Cedary w 65nm i mniej się grzeją (65 W TDP)
Prescoty 84 w TDP.

Pentium D nie chcę, za bardzo się grzeją. (130 W TDP) Musiałbym
zainwestować jeszcze w dobre chłodzenie. W gry 3D nie gram.

Teraz mam Celerona 351 (256kB cache) i myślę, że na tym zakończę
dokupywanie czegokolwiek do tego komputera :)

Ja już upatrzyłem P4 641 3,2 GHz Cedar Mill
Podana wersja BIOS to P1.20, ja mam P1.60
Tylko chcę miec pewność, że pójdzie pod najnowszym
BIOS. (?)
Tam jest nazwa kolumny "since BIOS", czyli chyba od
tej wersji ?
No bo chyba nie ma dedykoanych BIOS dla grup procesorów.

--
Pozdrawiam