Re: RAM tylko dla AMD?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 30 Apr 2011 - 00:54:59 MET DST

"BartekK" napisa艂:

> Ale napisa艂 "testowana na p艂ytach g艂贸wnych AMD"

To delikatna r贸偶nica. Ale p贸藕niej faktycznie pojawi艂 si臋 dopisek na samym
dole o przeznaczeniu tych pami臋ci dla platformy AMD. Musi jakie艣 odrzuty
produkcyjne ;->

> Swego czasu (jeszcze niedawno) le偶a艂y w pewnej polskiej hurtowni pami臋ci
> DDR oznaczone AM1 - na starszych p艂ytach pod AMD z podstawkami "starszymi
> ni偶 AM2" (czyli 939 itp) dzia艂a艂y poprawnie, a z innymi bywa艂y dziwne
> problemy i brak stabilno艣ci, za艂o偶enie by艂o takie "nie wsadza膰 ich nigdzie
> poza 754/939"

Ale to jest Kingston, pomimo 偶e ValueRAM, i nic w tej specyfikacji
http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C3A_1G.pdf
nie wskazuje na przeznaczenie tych modu艂贸w do niepe艂nosprawnych p艂yt.
Zreszt膮 ja (jeszcze od czas贸w SDR) kupuj臋 tylko Kingstony i jeszcze mi si臋
nie zdarzy艂o, 偶eby odm贸wi艂y wsp贸艂pracy z p艂ytami obs艂uguj膮cymi dane
parametry, oboj臋tnie czy na Intelach czy na (za przeproszeniem) VIA.
IMHO ten dopisek to swojego rodzaju dupochron.

JoteR