SMART - interpretacja wyników

Autor: akanid <akanid_at_falszywy.email>
Data: Wed 27 Apr 2011 - 16:20:08 MET DST

Panowie i Panie, mam problem z dyskiem. Ale po kolei.

W kompie siedzi 5 dysków. 2 z nich były wcześniej w RAID 0 i tworzyły
320GB macierz. Zlikwidowałem RAID i postawiłem system na jednym z tych
dwóch 160GB dysków. Szybko zaczęły się problemy. Czasem komp się nie
chce zabotować bo gubi (w BIOSie) tenże dysk (zmienia sie kolejność
szukania OS na dyskach). i tak kilka razy już się stanęło.

Sprawdziłem smarta dla 1 dysku 160 gdzie siedzi system:
http://zapodaj.net/209d8778a6bb.jpg.html

i porównałem od razu z drugą 160GB
http://zapodaj.net/ab378d09d727.jpg.html

Ten dysk jest na razie całkowicie pusty po formatowaniu a nie wiem jak
siÄ™ to ma do odczytu SMART.

Wychodzi na to że jest problem z pierwszym dyskiem. Próbowałem sobie
pomóc artykułem: http://tinyurl.com/63t65oy i wiem co oznaczają
parametry ale ni czorta nie rozumiem co oznaczają poszczególne cyferki
dla poszczególnych parametrów. Może mi ktoś z tym pomóc?

No i najważniejsze: Co z dyskiem? Śmieć? Czy warto przenieść dane na ten
drugi dysk czy lepiej oba do kosza i kupić nowy? Jak widzicie oba dyski
już trochę godzin wypracowały. Szczególnie ten drugi który o dziwo jest
wg SMART w lepszym stanie. Zaznaczam, że na dysku nie ma absolutnie
żadnych istotnych danych.

Z góry dziękuję za pomoc.

--
Pozdrawiam