Re: Z Celerona 3.2 na P4 3.2 (LGA 775)

Autor: Taz <turbogroszek_at_plusnet.pl>
Data: Sat 23 Apr 2011 - 15:37:01 MET DST

OK, Szukałem w necie i w różnych testach różnie to wypada i żadko można
spotkać zestawienie 3 procesorów, które mnie interesują.

Więc zapytam konkretniej:

to moja płyta: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-880Pro

Nie gram w gry 3d, nie obrabiam profesjonalnie grafiki ani dźwięku, chodzi o
płynną pracę systemu (XPSP3),podstawowych programów i aplikacji z pewną
rezerwą, żeby mi np. antywirus nie zajmował całego procesora.

Zastanawiam się nad 2 procesorami:

1. Pentium 4 D820 Smithfield 2.8
2. Pentium 4 HT 640 Prescott 3.2

Obecny mój procek to jak pisałem Celeron D 351 Prescott 3.2

Trochę mnie odstrasza pobór mocy i temperatury.
Wyczytałem gdzieś, że d820 bierze 200W i grzeje do 69*C
Nie wiem ile pobiera HT 640.
Nawe nie wiem ile bierze mój celeron

Gdzieś znalazłem wartości TDP
Prescoty - 84W
Smithfield - 120W
Nie wiem czy to max moc znamionowa czy cieplna

Gdyby nie ta moc i temperatury (choc nie jestem pewien, czy wierzyć
w te duże wartości) wybrałbym Smithfielda.

Co sądzicie, opłaca się zmieniać, czy nie, a jak tak to na który?

Z góry dzięki za odpowiedzi.