czy to juz pora?

Autor: RD <rd_at_grupy.com1>
Data: Tue 19 Apr 2011 - 00:39:03 MET DST

Witajcie,

  Widz臋 temat贸w podobno sporo, ale ja troch臋 w innym kontek艣cie.
  U偶ytkuj臋 obecnie Asus F3SG-AP165C. Musz臋 przyzna膰, jak na trzy (do tej
pory), kt贸re mia艂em - ten jest/by艂 najlepszy.

  U偶ytkuj臋 w艂a艣ciwie niemal wy艂膮cznie do pracy: g艂贸wnie przegl膮darki
internetowe, thunderbird (ostatnio backup-zilla na poziomie 2,5GB), ale
i troch臋 plik贸w, wordy, photoshopy..
  Niemniej pracy tej jest du偶o, wi臋c jako艣膰 wykonania (zaraz po
wydajno艣ci odpowiedniej do tego, co robi臋) jest bardzo istotna.
  Ka偶dy notebook(laptop) wyciera mi si臋 pod r臋koma, korzystam prawie jak
ze stacjonarnego, ale z uwagi na to, 偶e czasami zmieniam miejsce pracy,
musi by膰 laptop. Czas pracy na baterii ma mniejsze znaczenie, g艂贸wnie
bezawaryjno艣膰 i jako艣膰.

  Ciekawostka: drugiego dnia posiadania wyla艂em na tego Asusa piwo z
sokiem.. rozumiecie m贸j b贸l? Klawiatur臋 my艂em na sto sposob贸w, poniewa偶
p贸艂 nie dzia艂a艂o. Prze偶y艂a i tak korzystam z niego do dzi艣 (od ponad
dw贸ch lat) bezawaryjnie!

Matryca 15,4" 1280x800
Procesor Core 2 Duo T5750 2,0
Wielko艣膰 dysku 320GB
Pami臋膰 3GB
Karta graficzna GeForce 9300M VRAM 256MB
System Vista Premium

Jest i wifi, i bluetooth, kamera 1,3M i - co mo偶e si臋 przyda膰 - tuner TV
z pilotem. Czytnik kart SD, 4xUSB, ale BEZ HDMI, poniewa偶 szuka艂em (2
lata temu) laptopa, kt贸ry mia艂by S-VIDEO, jak ten, abym m贸g艂 pod艂膮czy膰
do niegdy艣 posiadany telewizor.

Przechodz臋 do sedna.

Dzia艂a na razie bezawaryjnie, jak ju偶 wspomnia艂em, ale i gwarancja si臋
sko艅czy艂a, i trzeba i艣膰 z duchem czasu. My艣l臋 nad zmian膮 na co艣 innego,
wst臋pnie my艣la艂em o i3 lub i5, ale co dalej...
Por贸wnuj臋 r贸偶ne oferty i co widz臋? 呕e ten jeszcze nie藕le si臋 ma!
Mog臋 sprzeda膰 go za oko艂o 1000-1300z艂, pytanie tylko, czy warto szuka膰
ju偶 nast臋pc臋?

Procesor - nie wiem, nie znam si臋, tyle, co wyczyta艂em, 偶e
wielordzeniowy pomo偶e w pracy.
Dysk - mniej wi臋cej taki sam, ale nie potrzebuje za wiele - 320GB
wystarczy, wi臋c jak b臋dzie 500, czy wi臋cej, to bez r贸偶nicy.
Ram - 3GB, przy Vi艣cie to mo偶e "w sam raz", ale i nowe laptopy maj膮
ledwo 4GB, a i przy Windows 7, kt贸ry podobno jest mniej zasobo偶erny.
Karta graficzna - niewiele mnie interesuje, aczkolwiek nie chcia艂bym,
aby by艂a powodem spadku wydajno艣ci, a i warto艣膰 sprz臋tu z lepsz膮 kart膮
za ten rok, dwa, by艂aby wy偶sza.

Wi臋c w艂a艣nie, czy to ju偶 pora, na mojego Asusa? Czy dobrze zrobi艂bym,
sprzedaj膮c go, dok艂adaj膮c - powiedzmy 1500-2000 (艂膮cznie 2500-3000z艂) i
kupi膰 co艣 innego ju偶 teraz? Czy mo偶e lepiej poczeka膰, bo nie jest to
jeszcze taki dziadek..

Przepraszam za przyd艂ugi post.. podpowiedzcie:-)

Pozdr,
Rafa艂