Zintegrowany audio Realtek nie chce działać

Autor: Taz <taz_at_iplan.pl>
Data: Sun 17 Apr 2011 - 11:44:57 MET DST

Witam,
Mam na płycie zintegrowany dźwięk Realtek ALC850 at VIA
AC'97.
Właczam go w BIOS i Instaluję oryginalne stery z płyty.
Na ekranie wszystko ok. Aplikacja Sound Efect Menager
działa.
Aplikacja w sys tray'u Sound Man też działa.
W Menagerze urządzeń żadnych konfliktów.

Podłączam się z głośnikami do zielonego gniazda i nic.
Dżwięku brak.

Są 2 jumpery na płycie: JL1 i LR1 cyt.: "..if are short,
both
the front panel and the rear panel audio connectors can
work"
I tyle z jumperów odnośnie dźwięku.

Teoretycznie dźwięk musiałby być, ale nie ma.
Jeśli to coś pomorze to dźwięk kontroluje VIA 3059
Na płycie głuwnej jest napis CH 7.1, ale to też chyba mało
ważne.

Płyta Asrock jest pokazana tu:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-880Pro

Wyczerpałem chyba wszystkie możliwości.
Jeszcze jedna zrecz mi przyszła do głowy - przy Sound
Blaster
była tak opcja "digital output only" i przy niej też właśnie
nie
było dźwięku. (regulacja głośności/zaawansowane)

Próbowałem cośtakiego znaleźć w oprogramowaniu tego realteka
ale
bez skutku, a "zaawansowane" w regulacji głośności jest
odchaczone
na szaro i nie da się zmienić.

Będę wdzięczny za wszekie sugestie.

--