Mostek północny - jak sprawdzić?

Autor: Taz <taz_at_iplan.pl>
Data: Thu 14 Apr 2011 - 09:33:51 MET DST

Witam, ostatnio wymieniałem obudowę, a przy okazji również na nowo kładłem
pastę pod radiatorami. Na mostku północnym jest zamontowany radiator bez
wentylatora na bolcach sprężynowych.
Po zdjęciu radiatora zauważyłem maleńkie ukruszenia na rogach chipu, no ale
co zrobić, położyłem pastę i radiator.
Teraz wydaje mi się że komputer jakby wolniej się uruchamia i dłużej
boot'uje z płyty.
To co mnie dziwi to fakt, że radiator na mostku północnym jest chłodny,
wydaje mi się, że powinien się nagrzewać.
Jestem zielony z tego tematu. Czy mostek może być uszkodzony? Bo chyba gdyby
wogóle nie działał, to nie obsługiwałby PCI express i pamięci, tak mi się
wydaje.
Jak przetestować mostek północny? Proszę o pomoc w tej kwestii.

Płyta główna: Asrock 775Dual-880Pro
Northbidge: VIA Apollo PT880Pro

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam