Re: modem GSM - expressCard czy USB?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 13 Apr 2011 - 21:02:05 MET DST

W dniu 2011-04-13 12:52, Xian Mi Mao pisze:
> Planuje do laptopa/netbuka zakup modemu GSM (EDGE, UMTS, HSDPA) coby
> miec dostep do internetu "w terenie". Jakiego typu kupic modem i czy
> na USB czy na ExpressCard, co lepsze?
> Chodzi o takie kwestie jak:
> - niezawodnosc
> - ZEBY DZIALALO POD LINUKSEM
W 99% nie ma najmniejszej róşnicy czy USB czy ExpressCard, bo realnie
(elektrycznie) modemy na ExpressCard są modemami USB (wykorzystują
jedynie port USB dostępny w złączu karty), więc różnica jest tylko
mechaniczna. Wręcz do wielu modemów dodana jest "karto-przejściówka" w
formie pudełeczka na kartę, z kabelkiem usb, umożliwiająca podpięcie
modemu expresscard do usb "zwykłego".