Re: Przelaczana grafika w desktopach (?)

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Mon 11 Apr 2011 - 22:39:07 MET DST

> Testowałem tylko płytę od Gigabyte na 890GM. Tam można było przełączać z
> poziomu BIOS-a.

Chodzilo mi o cos co juz jest w notebokach pod haslami
Nvidia Optimus / AMD Switchable Graphics / LucidLogix / Virtu GPU,
tak zeby zewnetrzna grafa w trybie 2D byla "completely shut off".

Okazalo sie, ze AMD ma taka technologie - to Hybrid CrossFireX
(zaznaczam, ze nie chodzi mi o zwiekszenie mocy obliczeniowej
 w trybie 3D tylko o zmniejszenie zuzycia energii w trybie 2D).

Na stronie AMD wrecz wieje groza:
http://sites.amd.com/PublishingImages/Public/Graphic_Illustrations/WebBannerJPEG/AMD_CrossfireX_Chart_1618W.jpg
czyli HD 4290 (890GX) mozna laczyc tylko z kartami HD 34xx?
super. normalnie kurwa super. jaki zajebisty pomysl o ja pierdole.

troche optymizmu z wiki:
"Right now the latest generation of Hybrid Crossfire pairs an 890GX or 880G
(Radeon HD4290 and HD 4250 respectively) motherboards from the AMD 800
chipset series with an HD 5450 Radeon video card from the Radeon HD 5000
series."

..i od gigabyte'a:
"Please use ATI Hybrid CrossFireX certified DX11 VGA card (i.e., ATI Radeon
HD 5450, etc.), detail information please refer to AMD website."

czyli max w hybrydzie z 890GX to HD 5450?...
a kiedys szanowalem AMD...

Szkoda, ze nie ma plyt z integra HD 6310 -
- juz nawet wzialbym tego Brazosa jakby zamiast Fusiona bylo cos ala Phenom
II X2 555 :)

Dodatkowo wszedzie na forach bluzgaja na Nvidia Optimus.
Czyli dupa natenczas.