Re: Odp: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 06 Apr 2011 - 16:04:48 MET DST

> dopiero teraz wrocilem do tego watku,
> ty tak na serio czy trollujesz?
>
> zakladajacy watek walnal liste zyczen z 'ery' ktora jest nierealna nawet
> przyjmujac budzet 5 razy wiekszy niz ten przy ktorym stracil
> zainteresowanie
> "16GB RAM ksoztowao by prawie 2500zł co się mija z celem" wiec o czym niby
> ktokolwiek ma pisac na tej liscie DYSKUSYJNEJ?

W tej chwili nie bardzo pamiętam treść tego wątku. 8GB DDR2 kosztuje ok.
400zł netto. DDR3 jakieś 250zł netto. Innymi słowy zadam pytanie: o co
chodzi?

Są pewne zastosowania, nawet teoretyczne, gdzie wykorzystuje się dużą
ilośc pamięci ram, chociażby do eksperymentów związanych z algorytmami
lub czymkolwiek innym. Ten kto kupuje sprzęt decyduje o tym
zastosowaniu, można sugerować inne ścieżki, aczkolwiek zabranianie (co
poniekąd przejawia się w głosach niektórych twardogłowych), jest
zupełnie nie na miejscu.

Przypomina mi się pewna sytuacja, która miała miejsce jakieś 15 lat
temu, do serwisu oddałem mocno przerobioną amigę, niekoniecznie zgodnie
ze sztuką (np. zimne luty). Serwisant oczywiście naprawił, ale miał do
mnie pretensje, że mój sprzęt tak potraktowałem. Czy on miał racje, czy
nazbyt personalizował zwykły kawałek H/W?

EOT.