Re: Spowalnianie P4, 1.8 MHz

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Wed 06 Apr 2011 - 10:25:09 MET DST

Milosz K. wrote:

> Złącza przy wentylatorkach działają, tyle, że jeden z nich nie
> działa. Wiatraczek 5Volt. Miałem gdzieś spisany model, ale z drugiej
> strony bawić się w dziada i przemontowywać sam wiatraczek, to już
> wolę wymienić cały układ chłodzący

Kwestia dostępności takiego wiatraczka -> pieniędzy. Sam wiatraczek
byłoby taniej.

> (zwłaszcza, gdyby udało się
> znaleźć jakiś bardziej efektywny "zamiennik").

Wątpię. Obecny pewnie pasuje i do układu na płycie i kształtu obudowy.

> ... Nie wiem
> dokładnie czy to Pentium 4, czy Pentium 4M, ale chyba tradycyjna
> P4-ka.

W BIOSie musi się pokazać albo jakimś CPU-Z
Normalne P4 nie ma najmniejszych szans pracować bez dobrego chłodzenia

> Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Czy rzeczywiście po wymianie układu
> chłodzącego komp będzie działąć jak powinien,

A to gwarancji nie masz nigdy ;) może być coś jeszcze padnięte a może
nie.

> bo nie wiem, czy mały, 5 voltowy
> wiatraczek w odległości ok 5 cm od procka może obniżyć jego
> temperature o 30-40 stopni.

Radiator nie mając gdzie oddać ciepła niewiele sam daje. Ba! jeśli jest
miedziany to już w ogóle kaplica. Te są b.skuteczne ale ruch powietrza
musi być.

--
Wojtek