Re: Wyciszenie dysku

Autor: Brodi <madmax81_blebleble__at_interia.pl>
Data: Sat 02 Apr 2011 - 04:05:23 MET DST

On Thu, 31 Mar 2011 10:51:17 +0200, Rafał <bezspamuXXX@gazeta.pl> wrote:

> Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
> Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
> zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
> na łożyska.
> Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

na 100% skróci mu to żywot

Patentów na głośny komp jest wiele.

Na pewno nie jest to "kup drogą obudowę". Thermaltake za 1000 zł też drga
:/ TO tylko kawał blachy + ładny panel przedni z LCD.

Kup ciężką obudowę, minimum 10 KG , jeśli już po fakcie to proponuje zdjąć
gumowe stopki obudowy, kupić uszczelki do okiem lub do drzwi, koniecznie
gumowe ( gąbka jest za miękka, przykładowa aukcja z fajnym opisem i
zdjęciami
http://allegro.pl/uszczelka-uszczelki-do-okien-drzwi-e-na-metry-i1537613615.html
). Przyklej od spodu uszczelkę do obudowy około 1 cm od brzegu. Będzie
wtedy solidnie stać na ziemi.

Dalej jeśli jest miejsce to ją dociąż. Mała wycieczka do skupu złomu, lub
do piaskownicy, trochÄ™ gimnastyki z tym jest ale 2 kg piasku w kartonie
lub "skarpecie" też pomoże. Tylko odradzam jeśli masz kota bo pomyśli że
to kuweta :/

Dysk -

1. Gumki czyli dysk 3,5 w zatoce 5,25(
http://www.proline.pl/?p=SCY+HDD+STAB+II ) Można użyć dentki lub gumy o
podobnych właściwościach. Recepturki pękają. Wady - słabe odprowadzanie
ciepła.

2. Przymocować kieszeń do spodu -
http://img254.imageshack.us/i/dyzioqr6.jpg/
Dużo daje tylko jeśli obudowa solidnie stoi i nie drga, Na fotce wersja
alpha :] Po przyklejeniu uszczelki od spodu zamiast stopek dysk słychać
tylko podczas ciężkiej pracy. Można tak upchnąć 3 dyski w jednej kieszeni
+ wentylator 8 lub 12 cm z przodu i wytrzyma każdy upał.
Dobrze odprowadza ciepło ale skuteczność mała.

3. Duży radiator - ( http://img51.imageshack.us/i/dyskradiatormalybmp.jpg/
). Wykorzystałem stare aluminiowe radiatory od P2 Slot1, zrobiłem w nich
otwory aby pasowały do dysku i przymocowałem z obu stron. Od spodu
przykleiłem uszczelki do okien i gotowe. Dysk można położyć luzem na
spodzie obudowy albo włożyć w zatokę 5,25. Trochę zabawy z wierceniem +
potrzeba długich śrub bo radiator jest gruby, ale do ciężkiej budy można
upchać 5 dysków.

4. inne pomysły ?

To co widziałem kiedyś na niemieckim forum wyglądało ciekawie; Koleś
zrobił otwory w spodzie obudowy aby kable sata i zasilanie przez nie
przeszło i ... Postawił obudowę na 4 dyskach sata rozstawionych w
narożnikach + jakaś guma aby wszystko dobrze przylegało :] Dyski podobno
były ciche i dodatkowo służyły jako stopki :]