Wyciszenie dysku

Autor: Rafał <bezspamuXXX_at_gazeta.pl>
Data: Thu 31 Mar 2011 - 10:51:17 MET DST

Postanowiłem wyciszyć swój dysk, bo ilość drgań przenoszonych na całą
obudowę
jest nie do zniesienia.
Jako że komputera nie przenoszę dysk usadowiłem luźno położywszy go na
prowizorycznych
wspornikach wykonanych z twardej gąbki.
Teraz prawie go nie słychać. Drgania nie są do obudowy przenoszone,
ale......
zauważyłem, że ten dysk w tej gąbce strasznie się trzęsie.
Pytanie :
Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
na łożyska.
Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?