Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?

Autor: Mateusz <mateusznospam_at_vp.pl>
Data: Mon 28 Mar 2011 - 22:22:05 MET DST

Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

> Z tego co mi wiadomo, Intel 945 nie wspiera memory remapping. 4G to
> limit adresowania dla tego chipsetu i w tych 4G musza sie zmiescic
> obszary adresowania urzadzen I/O.
>
> W Biosie prawdopodobnie nie ma tej opcji, ale niech się wypowie autor ;)

Z mojej strony Googlania dodam:

1) Plyta ASUS serii P5B na 965 i ma opcje "remap...", dalem enabled,
bios przy starcie pokazal 3GB

2) Znalazlem, ze plyty ASUSa serii P5B maja ukryty defekt, nie obsluguja
  pamieci w 4 bankach, to znaczy nie ma 2 x 2DUAL - i potwierdzilem
empirycznie, 4x1GB i wywrroka, nawet bios sie nie wlacza, przy 3x1GB -
wszystko wstaje... j.w.

3) ... ale Windows pokazuje 2GB

4) moze cos poknocilem ale jzu na bank sie pogubilem, win XP 32bit ma w
boot.ini te trzy opcje i niestety zadna z nich nie skutkuje pokazaniem
sie 3GB w XP :/

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional PAE" /PAE
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional Fastdetect PAE" /fastdetect /PAE /NoExecute=AlwaysOff
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional default" /noexecute=optin /fastdetect