Re: NAS na 2 - 4 dyski, z >50MB/s transferem po smb?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 03:09:02 MET DST

W dniu 2011-03-23 00:00, MC pisze:
> Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
>
> Jeśli wziąć pod uwagę, że 4TB możesz mieć na dwóch dyskach w dwudyskowym
> NAS-ie za 800+2*300=1400 zł, to te 4TB w NAS-ie za 2500 to nie jest
> specjalna okazja. Daj znać, czy osiągnąłeś obiecane transfery.
Qnap 2 dyskowy (211j?) mam gdzieś w użytku, działa, ale bez rewelacji co
do transferu (tak 15-20MB/s po smb), dość głośny (bez przerwy coś sobie
tam skrobie po obu dyskach nawet jak nikt nie korzysta, a w dodatku
system operacyjny NAS instaluje sobie na dysku/dyskach! a nie w flash,
we flash jest tylko firmware-instalka do rozpakowania na nowy dysk)

Ideą 4dyskowego NASa (z odpowiednią wydajnością, a nie na ARM 200MHz)
jest używanie raid i zwiększanie pojemności przy jednoczesnym utrzymaniu
jakiejś niezawodności.
Na 2dyskowym mogę najwyżej raid1 mirror zrobić i z 2x2TB mam 2TB tylko.
Na 4dyskowym mogę dużo więcej, choćby raid5 z 4x1TB mam 3TB lub 4x2TB
mam 6TB i jeszcze zwiększoną prędkość.

Obecnie tylko wiszę nad zakupem, bo nie wiem jakie dyski wkładają
"fabrycznie" do tych ReadyNAS NVX - bo nie wiem co lepiej się opłaci,
czy pusta skrzynka i "swoje" dyski o odpowiedniej jakości, czy kupować
gotowe.