IBM T41, windows xp, blue screen

Autor: Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 11:15:57 MET

Witam

Problem jest następujący. Pewnego dnia na laptopie IBM thinkpad t41 pojawił
mi się niebieski ekran z błędem "Page fault in nonpaged area" generowany
przez plik ntfs.sys. Nie dodawałem żadnego urządzenia ani nie uaktualniałem
wcześniej windowsa. Jest zainstalowany XP pro z sp3 i paroma innymi
uaktualnieniami. Wspomniany blue screen pojawia się zarówno przy normalnym
uruchomieniu jak i w trybie awaryjnym, ponadto pojawia się też przy próbie
naprawy instalacji lub nowej instalacji z płyty CD (wypróbowałem 2 różne
płyty).
Znalazłem na forach radę, by przetestować pamięć memtestem, ale nie wykrył
żadnych błedów pamięci, więc pamięć raczej sprawna.

Przyszedł mi ostatnio pomysł, że może być problem z dyskiem, bo ntfs.sys to
sterownik systemu plików i skoro generuje błąd, to może być coś nie tak. Ma
sens ten pomysł?

Co jeszcze mogę zrobić, by naprawić sprzęt. Dodam, że jest możliwe raczej,
by zainstalował się jakiś linux (odpala z livecd), ale laptop należy do
moich rodziców i nie zaakceptują przejścia na coś innego niż win xp.

Z góry dzięki za pomoc i sugestie.
Pozdrawiam