Re: Halogen z czujką ruchu i kamerą

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 10:04:29 MET

Dnia 2011-03-22, o godz. 07:51:56
diverek <USUN_divek_TO@op.pl> napisał(a):

> Ok, ile to jest tanio? :)

Najtańsze kamerki IP. Czyli 200-300PLN

> Dalej jest to to samo rozwiązanie, choć do tej wątkowej furtki na
> pewno w zupełności wystarczy. Autor wątku musi jedynie pamiętać, żeby
> w razie incydentu nie zapomnieć wyjść i ściągnąć delikwentowi maskę,
> tudzież kaptur... :) To oczywiście żart, ale nikt nie nie zdaje sobie
> sprawy, że tam gdzie nie ma ciągłej obserwacji i natychmiastowej
> reakcji, monitoring na niewiele się zdaje...

Dokładnie. Choć z tzw. "życia" wiem że w 99% koleś zapomina i kapturze
czy szaliku. Monitoring to nadzór ciągły i wtedy jest skuteczny.
Inaczej to tylko dokumentacja choć jak ktoś zauważy kamerę to
przeskoczy nie przez furtkę a w rogu ogrodzenia poza polem widzenia
kamery. Taka kamerka sprawdza się raczej jako wideofon a nie jako
system dozoru.

> Jeśli chodzi o sam reflektor IR to naprawdę trudno jest znaleźć
> jakikolwiek oświetlacz w cenie 200-300zł, który zamiast słupa światła
> dawałby oświetlenie jakiegoś większego obszaru (kilkudziesięciu m2).
> Nie wiem czy jesteś z branży i czy miałeś okazję pracować, np. na
> serii AEGIS UFLED, nie mówiąc o Black Diamond od Bosch Security
> Systems. To są prawdziwe reflektory, z oświetleniem brzegów sceny,
> doświetleniem drugiego planu itd itd. Zobacz jak świecą w porównaniu
> do tub za 400zł - szczenka opada (tylko cenka niestety nie :/).

Mam kilka instalacji które nadzoruję, tworzyłem i nadzorowałem ciut
więcej. Wiem ile kosztują dobre reflektory. ;-) Dziś sprawdziłem -
kamer IC-1510 w ciemnym korytarzu po włączeniu źródła światła z boku
ostrzy około 4 sekund zanim da się rozpoznać kto jest w korytarzu. IMHO
zdecydowanie za długo no ale nie ja to instalowałem - ja tylko
administruję serwerem gdzie leci zapis.

> Ciekawym rozwiązaniem są oświetlacze światła białego (lampy na
> diodach LED). Można już nawet sobie zamówić takie cudo wg własnych
> wymogów (projektują pod konkretny obiekt). Działają bardzo dobrze i
> nie są drogie. Minus - nie wykorzystasz ich na każdym obiekcie, np.
> militarnym.

Dla MON-u nei robiłem więc nie mam takich ograniczeń.

> Zgadza się. Jest to mimo wszystko przy niewielkich systemach wciąż
> rozwiązanie o najlepszym stosunku jakość/cena.

Przy czym można czasami za 100-200PLN kupić używane kamery zewnętrzne z
obudową, grzałką i podświetleniem. Czarno-białe oczywiście. Do tego
tania karta, kabel, zasilacz i za 300-400PLN można zrobić całkiem fajny
system amatorski.

Zdrówko