Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

Autor: Kamil 'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski_at_gazeta.pl>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 08:52:15 MET

W dniu 2011-03-22 08:22, qwerty pisze:
> Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
>
> Dlatego warto szyfrować partycje.
Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do
szyfrowania albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości
sprzętu (ponad 450 maszyn) to już są koszta spore. Więc trzeba sobie
radzić inaczej. I tak jest dobrze, bo już ok. 75% użyszkodników nauczyło
się, że ważne dla nich dane (oczywiście służbowe) trzyma się na zasobach
sieciowych, a nie na dysku lokalnym, bo jak ten padnie to goodbye. Choć
już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.