Re: dysk + przejściówka SATA-ATA

Autor: mirekc <mirekc_at_interia.pl>
Data: Sat 19 Mar 2011 - 12:10:24 MET

W dniu 2011-03-17 10:30, Andrzej pisze:
> Witam,
> mam płytę główną nie obługującą standartu sata. Chce kupić nowy
> większy dysk minimum 500GB i mam taki dylemat. Są w sprzedazy nowe
> dyski ATA tylko one sa drogie. Widzę, że na allegro są sprzedawane
> takie zestawy dysk + przejściówka, wychodzi to dużo taniej, np.
> http://allegro.pl/nowe-wd-caviar-blue-500gb-ata-sata-mega-cena-i1507720316.html
> Czy takie rozwiązanie jest pewne, nie będę miał z tym problemu?

Niedawno testowałem przejściówkę takiego typu:

http://allegro.pl/ak121c-adapter-ide-ata-na-sata-przejsciowka-dysku-i1467172086.html

Działała bez problemu, można nawet bootować system z dysku sata, ale ja
testowałem z dyskiem 160 GB. Nie wiem, czy przy 500 GB nie wystąpią
problemy ze strony BIOS-u. Wydajność "na oko" porównywalna z ATA 100,
ale dokładnych testów nie przeprowadziłem, więc nie biorę odpowiedzialności.