Re: To Upgrade or Not To Upgrade? :)

Autor: deepblue <deepblue_at_wp.pl>
Data: Thu 17 Mar 2011 - 11:18:07 MET

micz wrote:

> @deepblue:
> -----------------
> 1) Czy uważasz, że jest sens dopłacać do i7 Sandy Bridge (Hyper-
> Threading...)? Może trafiłeś w sieci na jakiś benchmark sympatyczny,
> który mógłbyś mi polecić?

Na forum Adobe piszą, że HT zwiększa wydajność w Premiere o 35-45%
http://forums.adobe.com/message/2654651. W After Effects 2600K jest szybszy
o jakieś 11%:
http://pclab.pl/art44338-12.html
Tyle, że wtedy cena zestawu przekroczy 2000. Sporo zależy ile chcesz kupić
pamięci. IMO 8GB to minimum. Więc jeśli cię stać to czemu nie.

> 2) Czy ów układ graficzny to coś na kształt grafiki zintegrowanej na
> płycie głównej - czyli mogę się obyć bez karty graficznej niby????
> Szczerze - miałem takie doświadczenia w systemie z Phenomem II 940,
> gdzie układ graficzny był zintegrowany na płycie MSI i straszna kupa
> się robiła (mulenie kompa, przeskakiwanie okienek zamiast ich
> przesuwania po ekranie, etc.) - musiałem dostawić byle jaką kartę "od
> szwagra", żeby problemy zniknęły.

Tak, coś w tym stylu tyle, że wg testów bardziej wydajna. Ja jednak
wybrałbym zewnetrzną kartę graficzną, choćby ze względu na to, że tej
zintegrowanej karty możesz używać tylko na płytach z chipem H67 a wtedy
overclocking odpada. AFAIK szybkość procka w twoich zastosowaniach jest
najważniejsza.

> 3) W związku z powyższym - czy ów układ nie będzie się gryzł z kartą
> grafiki?

Na płytach z chipem P67 ani BIOS ani system nie widzi tej zintegrowanej
karty więc nie ma problemu.

--
deepblue