Re: zasialnie z PC

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 13 Mar 2011 - 10:36:37 MET

"Irokez" napisał:

> Dla 12V tak, ale z tymi 9V to już nie bardzo
> Podejżewam,

Moje oczy...

> że to do routera, więc tam pewnie wydajność 1 do 2A potrzebna.

Akurat zasilanie routera ze źródła zależnego od stanu włączenia jednego
komputera to nie jest najlepszy pomysł - wyłaczy komputer i internetu w
całym domu ni ma. Poza tym - o ile to nie jest zabawka za 30 zł z (za
przeproszeniem) Allegro - te urządzenia mają dość wysoką tolerancję na
poziom napięcia wejściowego, dzięki wewnętrznym przetwornicom. Ale to
faktycznie trzeba by sprawdzić indywidualnie dla każdego urządzenia.

> Wypadało by przetwormiczkę na taki lub większy prąd zbudować.

W dobie gotowych modułów nie jest to już taki problem jak wtedy, gdy sam
dłubałem się z wytrawianiem i lutowaniem płytek ;-) Dzisiaj pewnie bym po
prostu wybebeszył chiński zasilacz za 10 zł i przykręcił samą elektronikę w
środku obudowy zasilacza PC. Ale fakt, to już nie jest kilkanaście minut
zabawy.

> Stabilizator liniowy to przy 1A 3 waty do odprowadzenia... w sumie można i
> do budy przykręcić, będzie wtedy duży kaloryferek :)

Ale zwykłe liniowe typu 7809 nawet z radiatorem w postaci budy ATX ;-) mają
wydajność AFAIR raptem 1A, więc może być krótko.

Poza tym każde wyjście powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem, na śledziu
zmieszczą się maksimum 2 gniazda DC i towarzyszące im 2 gniazda
bezpiecznikowe, więc do tych ośmiu urządzeń może śledzi zabraknąć ;->

JoteR