kable zasilające SATA - kilka pytań

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Mar 2011 - 01:02:34 MET

Wrzuciłem to pytanie na pclabie ale ponieważ nie zanosi się na poradę
to może tu ktoś podpowie? ;)

Ostatnio układałem kable w obudowie. Niby wszystko cacy, zasilacz
ModXStream czyli powinno być wygodnie ale jednak nie do końca.
Odległości pomiędzy wtyczkami takie ni w d.. ni w oko ;) ot wystarczy
chcieć połączyć jednym kablem 3 dyski jeden nad drugim. Zostaja piękne
nadmiarowe pętelki :/ No więc patrząc na firmowe kabelki przyszło mi do
głowy zrobić własne. Z dokładnie taką liczbą przyłączy jaka jest mi
potrzebna i z sensownymi odległościami między nimi.
Wtyki można kupić, oploty też, ceny do przyjęcia więc pozostała kwestia
przewodów.
1. Jakie przekroje byłyby wskazane?
2. W moim MXS kable SATA mają doprowadzone 5 przewodów
Wykopałem z kartonów starego Fortrona i przyłącza SATA mają 4,brakuje
kabla pomarańczowego czyli 3,3V. Podobnie jest zresztą w przejściówkach
Molex->SATA, tam też pomarańczowego brak
Czy jest on do czegoś potrzebny? A jeśli to do czego?

--
Wojtek