Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 13 Mar 2011 - 00:18:49 MET

"Rafał Łukawski" ileshq$ick$1@news.onet.pl

> Dyski wewnętrzne mają różne wewnętrzne parametry (co jest normalne i oczywiste), są też standardy opisujace m.in wymiary.
> Najczesciej spotykanym naruszeniem tego standardu są (na dzien dzisiejszy) dyski 1TB, które maja 3 talerze, w praktyce taki dysk
> nie pasuje do wielu notebooków. Z pkt. widzenia wymiarów najistotniejsze jest zachowanie mozliwosci mocowania, takze dysk jak
> najbardziej moze byc mniejszy (np. nizszy) jezeli ma standardowe mocowanie.

Slimka też trudno montować do ,,normalnego'' laptopa.

> Wszelkie odstepstwa sa zazwyczaj problemem dla producentow (zbyt), mozesz podac jakis przyklad 'dluzszego' dysku?

Tak, ale zużyłbym na szukanie sporo czasu.
Jeśli znów natrafię na ten dysk przypadkowo -- dam znać.
Chyba to WDC.

> Powinien, ale w praktyce producenci daja kabelki z dwoma wtyczkami USB od strony komputera w wiadomym celu. Ile faktycznie bierze
> dowiesz sie gdu zmierzysz...

Ze dwa lata temu (na p[początku maja 2009) kupiłem zewnętrzny
dysk. W obudowie była Toshiba, przewód nie miał dwóch wtyczek.
Dysk żre tak dużo na starcie, że nawet podłączenie do dwóch
USB zwykle ustawia ten dysk w USB1.1 -- 1 MB/s, co dyskwalifikuje
go. Wyjąłem więc go z obudowy i włożyłem do netbooka. :) Szaleje
tu, szarpie, łomocze, grzeje i ciągnie sporo energii, ale pracuje. :)

Zamierzam włożyć tu Momentusa 7200 z G. :)

> Niektore dyski 2.5" (dyski nie obudowy z dyskami) maja mozliwosc faktycznego zmniejszania pradu rozruchowego, zas obudowy jak
> najbardziej moga dzialac jak chwilowe akumulatory by dac wiekszy prad dla rozkrecenia dysku. Wszystko jednak kosztuje, wiec w
> praktyce takie rozwiazania nieczesto wystepuja.

> Generalnie USB3.0 rozwiazuje wiekszosc problemow, majac PC/notebook/whatever z USB3.0, masz pewnosc, ze zadziala Ci kazdy dysk
> USB2/3

Wierze w to. ;) I rozglądam się za notebookami z USB3 oraz ix. :)
(i3, i5 lub i7)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'