Zestaw - ocena

Autor: Grzegorz K_____k <no-mail_at_no-spam.org>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 10:20:56 MET

Witam

Jakbyście pomogli komuś, kto stracił ostatnio rozeznanie w sprzęcie, w
dobraniu zestawu...

AMD Phenom II x4 840 AM3 BOX
Gigabyte GA-MA78LMT-US2H
Kingston HyperX Genesis DDR3 2x2048MB 1333MHz CL7 BOX
Sapphire Radeon HD6850 1G DDR5 PCI-E BOX
Bequiet Purepower L7 530W (BN106)
AeroCool PGS VS-9 czarna
Dysk Hitachi Desktar 7K1000 HDS721010CLA332 (1TB, 32MB, SATA/300)
Nagrywarka NEC AD-7260S czarny OEM
IIYAMA 22'' LED Prolite E2271HDS-B1

Budżet niestety udało mi się już przekroczyć ;)

Procesor wybrany jako jeden z najtańszych 4 procesorowych, z TDP poniżej
100W - chyba udzwignie HD 6850 bez problemów? Zestawiany z Athlonem II 645
przegrywa zdecydowaną większość testów:
http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/
compare,2417.html?prod[4784]=on&prod[4715]=on
kolejny 4-rdzeniowy już o niecałe 100 PLN droższy, więc wybór chyba
raczej jednoznaczny?

Płyta główna wybrana w/g kryteriów AM3, FSB 5200 MT/s, 4 gniazda pamięci
(żeby ewentualnie dołożyć pamięci, bez konieczności wymiany już
kupionych), tania, RAID, eSATA. Generalnie w sprzęcię miałem rozeznanie,
gdy rządził Asus z Abitem, ale Gigabyte to podobno teraz niezły wybór?

Pamięć - wybrałem najtańszą DDR3 1333 2x2GB Dual Channel CL7 - ktoś może
ma i jest zadowolony? Może coś innego? 1600Mhz? Ale raczej poniżej 200
PLN.

Karta graficzna ma w założeniu dawać pograć na 1920x1080. Wygrała
zestawienie z 256-bitowymi GTX 460/465 (lepsza w większości testów,
szczególnie tych bardziej wymagających, kilkadziesiąt watów mniej przy
pełnym obciążeniu, lepsze wsparcie enkodowania filmów). Zastanawiam się,
czy warto pchać się z zgodność z DX11, czy ewentualnie
wybrać coś niezgodnego, ale za to wydajniejszego i tańszego?

Zasilacz - użwałem już Bequiet i jestem zadowolony. Powinien wystarczyć
chyba nawet 430W. Obudowa - wygląda solidnie, szybki montaż, podoba się
przyszłemu właścicielowi. Zasilacz na spodzie obudowy - hmm? Ewentualnie
chętniu upchnąłbym wszystko w coś małego, zgrabnego (zakładając płytę
mATX), z gniazdami zewnętrznymi w okolicy połowy wysokości, ale nie mam
za bardzo czasu, żeby się rozeznać w temacie.

HD - 7200RPM, cenowo wychodzi najkorzystniej w okolicach 1TB, ale nie
bardzo wiem co teraz jest nieawaryjne, ciche i zimne? ZTCW
jednotalerzowych 1TB jeszcze nie ma? AD-7260S podobno teraz najlepiej
jakościowo wypalają?

Monitor 1920x1080, LED, HDMI, głośniki, dobrze byłoby jakby miał D-SUB,
DVI-D.

Jak komuś chciało się przeczytać moje wypociny, to będę wdzięczny za
uwagi/sugestie ;)