Re: Monitor-wzrok

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 11 Mar 2011 - 20:33:59 MET

On Sun, 27 Feb 2011, GLaF wrote:

> Który test szarości masz na myśli? Przy "rzeźniku" nie można siedzieć zbyt
> blisko, żeby nie widzieć poszczególnych poziomych pasków

  Właśnie to miałem na myśli :), ze względu na fakt iż przeciętna
gęstość pikseli typowego monitora <100DPI leży w zasięgu możliwości
oka (nawet, jeśli te przyjmowane 300 DPI to lekka przesada i dotyczy
"szczegółów" widocznych głównie jako zmiana jasności, to odstęp jest
jeszcze za duży aby móc bezpiecznie zakładać dobre "wymieszanie"
kolorów dla majacych co lepszy wzrok).

> Ale przy odległości "roboczej", pewien obszar na
> wprost jest szary, bez pasków (patrz moja sąsiednia odpowiedź).

  Pewnie zależy m.in. od tego co kto rozumie przez "roboczą".
  Np ja jestem krótkowidzem i jak założę nieco słabsze okulary
(lub siądę bez, acz to przesada) to mogę się przysunąć bez
męczenia oczu.

pzdr, Gotfryd